A gyűlölködők ösztönöznek arra, hogy felemeljük a hangunkat

Belgian Jasper 25 éve rajong a Heavy Metálért és szeretné a metál iránt táplált érzéseit nézőivel is megosztani, ezért YouTube csatornáján interjúkat készít a műfajból ismert együttesekkel. Legutóbb a Lord Of The Lost képviseletében Pi Stoffers volt az interjúalany, akit a Judas c. lemezről kérdezett.

Az interjúban feltűnt, hogy a szokásostól eltérő kérdéseket hallhattunk. A Broadway musical és a film kapcsán feltett kérdéseknek határozottan örültünk és azt is jó volt hallani, hogy az interjúban nagy hangsúlyt kapott az idő fogalma, aminek értékét egyre kevesebben ismerik fel. A Lord Of The Lost az egyik legjobb példa arra, hogy mi minden mellett megy el az ember a világban, ami szebbé tehetné az életünket. Ha egy kicsivel több időt áldoznánk egymásra és általánosságban a dolgainkra, akkor ismernénk a világot amiben élünk, ezért nem félnénk a saját árnyékunktól is. Az interjúból hallhattunk még arról, a közeljövőt illetően – a koncerteket is beleértve – mi minden van a fiúk tarsolyában, és megtudhattuk, hogyan vélekedik Pi a gyűlöletről.

A “Haters motivate us to be more vocal” c. videó leírása

“A Judas c. albummal a Lord Of The Lost egy olyan évezredek óta tartó konfliktusba keveri a hallgatót, amely régebbi, mint maga az emberiség: ez a jó és a rossz közötti konfliktus. A Lord Of The Lost féle Judas ezt a konfliktust Iskarióti Júdás szemszögéből meséli el. Az ún. “Júdás evangéliuma” egy olyan írás, amely állítólag Jézus Krisztus és Iskarióti Júdás közötti beszélgetésekből áll, és teljesen más megvilágításba helyezi a vallástörténetet, mint ahogy azt a Biblia Újszövetsége mondja. A német Lord Of The Lost a gótikus és indusztriális metál keverékét hozta el, a Judas c. lemezzel készenállnak átvenni a hatalmat a világ felett.

Pi Stoffers gitárossal ültem le, hogy harcolva a befogadásért és a toleranciáért megvitassuk az albumot, és ezzel együtt azt, hogy a gyűlölködők minden eddiginél jobban motiválják a zenekart!”

2021. augusztus 5. Lord Of The Lost interjú, Belgian Jasper

Az interjú alább található. A fordítást nagyon szépen köszönjük Andinak! 🖤 Kérjük, értékeld a cikket a lap alján, sőt, arra is kérünk, hogy kommentelj, hiszen valószínűleg te is azért vagy itt, mert kedvedre való a téma! Végül kérjük, jutalmazzuk meg az interjút készítő Belgian Jaspert is egy lájkkal és/vagy hozzászólással!

Belgian Jasper interjúja Pi Stoffersel

Pi: …. és ezt az örökkévalóságig tudnám folytatni, nagyon-nagyon dühít és tele vagyok érzelmekkel, ugyanakkor … (sóhajt)

BJ: Üdv mindenkinek a csatornámon, én vagyok Belgian Jasper, de ha te most vagy először itt, akkor most azonnal iratkozz fel! Az egyik legérdekesebb album, ami idén megjelent idáig, az új Lord of the Lost album, amiben minden szempontból felfedezik Júdás Evangéliumát. A gitárosukkal, Pivel ültem le, hogy mindent megtudjak róla. Pi, nagyon köszönöm, hogy szánsz rám időt ma, tudom, hogy neked kicsit késő van már, éppen most vacsoráztál és most nagyon kipihent és nyugodt állapotban vagy. Remélem nem foglak halálra untatni és nem fogsz elaludni.

Pi: Hát azt én is remélem ☺ Viccelek csak ☺

1:04 – BJ: El tudom képzelni, hogy mennyire fáradt vagy, az album a múlt héten jött ki és nem semmi utazás volt! Gratulálok a második helyhez a német zenei listán, rengeteg pozitív visszajelzést kaptok és számos ember vár arra világszerte, hogy interjút készíthessen veletek. Szóval biztosan nagyon fáradt lehetsz, de ugyanakkor nagyon elégedett és boldog attól, ahogy a dolgok mostanában alakulnak.

P: Igen, ahogy mondod, nagyon-nagyon boldog és elégedett vagyok, és ahogy említetted is, rengeteg ember vár arra, hogy interjút készíthessen velünk. Az a figyelem, ami most felénk irányul nagyon, nagyon fura! Az elmúlt hetekben több száz interjút adtunk! Eléggé hektikus a helyzet és kissé ki is vagyunk facsarva, DE az eredménnyel – ahogy mondtad a második helyen van az album a német listán, ami mostanáig a legnagyobb sikerünk – nagyon elégedettek vagyunk. Rengeteg munkát toltunk bele ebbe az albumba 2019 óta, úgyhogy nagyon jó érzés megosztani végre és betekintést engedni mindenkinek nemcsak az albumba, hanem a dokumentumfilmbe is, ami 7 részben fog kijönni a YouTube-ra, és ami szintén része a Boxset-nek DVD-n, több mint egy órás dokumentumfilm. Most minden megjelent és azt gondolhatnád, hogy akkor most mindennel megvagyunk és várjuk a koncerteket, de nem! 

3:23 – BJ: Igazából a pandémia mellékterméke, hogy minden csúszik, csúsznak a turnék stb. Általában egy zenekar megjelenteti az albumot és másnap elindul turnézni. Vagy akkor jelenik meg az új album, amikor már turnén vannak, lassan elkezdenek egy-két új nótát nyomni a bulikon, meg ilyenek. Ti most olyan helyzetben vagytok, hogy a rajongóknak van ideje felfedezni az albumot, beleásni magukat az egészbe. Ez tulajdonképpen az előnyötökre válik így, hogy az album hatalmas mondanivalóval rendelkezik – egy dupla album, egy koncept album – és talán egy-két nóta beszúrása a setlistbe nem adná meg a kellő tiszteletet neki. Ti is úgy érzitek, hogy a rajongók azonnal az album megjelenése után kapcsolatba lépnek veletek, megosztják az élményeiket? Hogy látjátok, az emberek másképpen kommunikálnak veletek?

P: Nem tudom, hogy másképpen-e, de – és ezt örömmel mondom – sokkal több ember. És nem csak rajongók, hanem egy csomó ember, aki kapcsolatba kerül valahogy ezzel az albummal. Az emberek az interjúkban, a sajtóban, vették a fáradságot és megemésztették az egészet, odafigyeltek, hogy miről szól, miről beszélünk és mit hallanak, hogy mennyi munkát fektettünk bele. Az összes kérdés nagyon részletes, ami nekem nagyon tetszik. Az interjúkban általában – ezt szerintem a legtöbb zenekar tudja – ugyanazokat a kérdéseket teszik fel, ami teljesen rendben is van, mivel vannak olyan egyértelmű kérdések, amikre mindenki meg akarja kapni a választ. De ez a kérdés például teljesen más, még soha senki nem kérdezte meg tőlem ezt. Azt gondolom, hogy olyasmit adtunk az embereknek, amivel időt kell eltölteniük – nem, nem is kell, ezt visszavonom – amivel igazán időt tölthetnek, hogyha akarnak. Mert nagyon sok felfedeznivaló van rajta. Persze hogyha csak meg akarják hallgatni a dalokat, mert tetszik nekik a basszus benne, és tudnak rá táncolni, az is teljesen oké. De igazából olyan ez, mint egy jó sorozat, amiben nem csak egy cselekményszál van, hanem sokkal több és tetszik az, hogy az embereknek most igazán van idejük elmélyedni benne, ha akarnak. 

6:47 – BJ: Ez egy dupla album, ahol Júdás történetét dolgoztátok fel eléggé direkt módon is, de rengeteg metaforát is használtatok a jó és rossz közötti ellentét ábrázolására, hogy a dolgok feketék-e vagy fehérek. A művészi munka is hatalmas! Imádom, hogy ez igazi dupla album, mivel manapság elég sok olyan „dupla album” van, ahol ha levágnál néhány introt és outrot, akkor igazából egy sima albumot kapnál. Sok rajongó panaszkodik arról, hogy a közösségi média mennyire uralja az életet, mindent azonnal megkaphatsz, senkinek nincs igazából ideje semmire – kaphatnak az emberek több elismerést most azért, hogy igazán beleássák magukat ebbe a hatalmas produkcióba, amit megalkottatok?

P: Egyértelműen – ahogy mondtad is – manapság az emberek igénye és a zenefogyasztás hatalmasat változott a 10 vagy 20 évvel ezelőttihez képest, de még az 5 évvel ezelőttihez képest is. Akkor az emberek még nem csak a lejátszási listákra koncentráltak és a zenekiadás modellje nem úgy nézett ki, hogy tessék, itt van egy kislemez, aztán még egy kislemez, és még egy kislemez, aztán a végén van egy 9 nótás EP, amiből 4 már ki lett adva kislemezként az előző évben, úgyhogy lényegében már ismered az egész EP-t. Ez rendben van, ha zenekarként ezt akarod csinálni, mert a piacot nagyon is jól kiszolgálja, mivel egyszerre csak egy kislemezt kell megemésztened, aztán van egy kis szünet. Ez tök oké, ha ezt akarod csinálni, de mi úgy éreztük, hogy ezzel megbukhat az album, mert az emberek máshogy viszonyulnak a zenehallgatáshoz. Sok mondanivalónk volt, egy teljes konceptalbum, volt rá időnk is, hogy belemélyedjünk, hogy a részletekre koncentráljunk, és aztán voltak ötleteink is, amiket meg akartunk valósítani, mint például kizárólag hangszereket használni az albumon. Úgy éreztük, hogy ez rengeteget ad hozzá, ugyanúgy, mint az, hogy csináljunk egy acapella nótát, ami egyszerűen túl sok helyet vett volna el egy sima albumnál. Ezt mind meg akartunk csinálni. Ha kompromisszumot kötsz abban, amit igazából csinálni akarsz, akkor – nem tudom, hogy ez most sértő-e – de akkor nem biztos, hogy elégedett leszel vele a végén. 

10:20 – BJ: Már ez előtt az album előtt is a Lord of the Lostnak volt egy üzenete, amit terjeszt, sokat beszéltek befogadásról, képviseletről, és a zenekar most tényleg áttörést ér el. Nagyon sok hely nem annyira haladó és elfogadó, mint Németország, vagy Nyugat-Európa. Valószínűleg fogtok kapni olyan visszajelzéseket, hogy tetszik a zene, de nem tetszik az üzenet, vagy éppen tetszik a zene, de nem akarok ennyi szivárványszínt látni a videoklipben vagy ilyesmi. Hogyan birkóztok meg ezzel, mint művészek? Mert nyilvánvalóan van üzenet. És minél több emberhez ér el a zenétek, annál több visszajelzést fogtok kapni. Ez olyasmi, amitől álmatlanul forgolódtok? Vagy hogyan birkóztok meg ezzel?

P: Engem ez arra ösztönöz, hogy még jobban kihangsúlyozzam a témát. Néhány ember azt mondhatja, hogy lenyomjátok ezt a propagandát a torkomon. Ha ezt így akarod hívni, akkor tedd azt. Az elmúlt években egyre hangosabbak lettünk azzal kapcsolatban, ahogyan mi látjuk a világot, és hogy milyennek akarjuk látni ezt a világot a jövőben. Ez mindenképpen magában foglalja azt, hogy nem diszkrimináljuk az embereket azért, akit szeretnek, amiben hisznek – természetesen egészen addig, amíg ezzel másokat nem bántasz -, ahogy kinéznek. Kezdhetjük velünk is. Mi néha nagyon furán nézünk ki – legalábbis néhány ember szerint -, csillogó cicanadrágot hordunk necc trikóval. Értem, hogy ez miért lehet fura embereknek, de mi ezt szeretjük. És itt tényleg ki akarom hangsúlyozni, hogy mi olyannak akarjuk látni az embereket, amilyenek ők maguk. Nem számít, hogy ezt te jónak gondolod vagy rossznak. Attól a világ nem lesz jobb, ha olyanokat mondasz valakire, hogy ocsmány vagy és egy rohadt buzinak nézel ki. Ezzel csak megsérted azt az embert, akire ezt mondod, és neked is elcseszi a hangulatodat. Úgyhogy senki sem nyer ezzel. Szerintem azért van ez, mert az emberek valamiért egy bináris világban szeretnek gondolkodni, hogy te most meleg vagy-e vagy sem, szép vagy-e vagy csúnya, jó vagy-e vagy rossz, vagy bármi más extrém dologra is lehet itt gondolni, fekete vagy fehér? Az emberek szeretnek bevált ösvényeken haladni, már a kezdetek kezdetekor is formulák alapján cselekedtek és gondolkodtak és a mai napig ezt csináljuk. Szeretünk bekategorizálni dolgokat. Aztán mikor hirtelen azt mondják, hogy ezt ne tegyük, akkor úgy érezzük, hogy „meg vagyunk fosztva” ettől. Néhány ember egyszerűen nem fér bele ezekbe a kategóriákba, te meg mérges leszel és frusztrált emiatt. És ezt a dühöt vetíted ki másokra. De ez nincs rendben. Mi pedig felemeljük a hangunkat emiatt, pontosan erről szól a Ghospel of Judas című nótánk, talán lejön ez a szövegből, de a videóból is. Teljesen le voltunk döbbenve, amikor átvettük a Napalm Records Instragram fiókját. Posztoltam magamról egy képet, ahol csak egy pólóruhát viselek, necc harisnyát és Vans cipőt, egy arany Judas nyakpántot, kócos volt a hajam, meg teljes fellépős smink volt rajtam, mert akkor fejeztük be a Sinister Summer Stream eseményünket, ami tulajdonképpen a Judas kiadásának streamje volt. És az a gyűlölködés a komment szekcióban! Hűha! Még soha nem tapasztaltam ilyet! Szóval ha kiállsz az emberek elé, a támogatás szélesebb körű, de a gyűlölködés is! Álmatlanul forgolódom-e emiatt? Nem. Tényleg szeretem ezt a necc harisnyát, úgyhogy bocs ☺ ☺ és még tudnám folytatni! Ez nagyon, de nagyon dühít és eltelít érzelmekkel, ugyanakkor meg (sóhajt) ne bánts meg senkit a szavaiddal, mert nincs jogod hozzá. Nincs jogod hozzá, hogy véleményt alkoss valakiről csak azért, mert nem tetszik a necc harisnyája. Baromság. Válaszoltam a kérdésedre? Nem tudom, talán egy részére.

16:03 – BJ: Tökéletes válasz volt. És teljesen igazad van, szélesebb körű megjelenéssel egyre több ilyet fogtok kapni. Főleg, hogy még angolul is énekeltek… tudod néha én egy kalap alá veszem a német zenekarokat, akik hatalmasak Németországban, de külföldön nem igazán ismeri őket senki. Gondolok itt például az In Extremo-ra, a Subway To Sally-re, azokra a bandákra, akik nagyon ismertek abban a régióban, de azon túl alig néhány ember hallott róluk. Ti most kitörtetek ezek közül a zenekarok közül. Én is olvastam néhány kommentet a Ghospel of Judas videóval kapcsolatban, és volt valaki, aki azt írta, hogy tetszik neki, hogy egy csomó ember azért jött ide, hogy bibliai témákról halljon, és aztán a rossz videót kapta, de itt maradt a szexi bajszos apácák miatt. Hát az nagyon vicces volt. Ti nagy hangsúlyt fektettek a látványra is, hogy elmondjátok a történeteket, nem csak a Ghospel of Judas videóban, hanem a többi videóban is. Mivel mindannyian látványtervezők és művészek is vagytok, van olyan közületek, aki továbbgondolta és azt mondta, hogy mondjuk kéne ebből csinálnunk egy fullextrás Broadway musical-t vagy egy filmet, vagy ilyesmit? Ez a történet a zenével megállná a helyét. 

P: Igen, nos, 5 zenekar tag van ebben a bandában, akik szeretnék, ha ez megtörténne ☺ Ez olyasmi, amivel már foglalkoznánk, amennyiben határtalan pénzügyi forrással rendelkeznénk. De most nem erre koncentrálunk, az elején tartunk a folyamatnak ezzel az albummal, de a cél az volt, hogy egy filmet csináljunk a hallgatók fülének az albummal. De ha már a látványtervekről beszélünk, manapság mindenki az okostelefonjához van nőve. Ez bármelyik bandára vonatkozik, ha kiadunk valamit, és új rajongókat akarunk bevonzani, akkor jobb, ha erőteljes a látvány, különben átgörgetünk rajta a közösségi médiában. Szinte csak fél másodpercre látsz valamit, egy képet, egy emojit, szóval ez a fél másodperc olyan jó kell, hogy legyen, amilyen jó csak lehet. Mi tényleg megpróbáltunk erre fókuszálni, mert ugyan a zenével kezdődik, de nem azzal ér véget a dolog. Amúgy meg tök jó ilyeneken agyalni. Például a Ghospel of Judas videóban arra gondoltunk, hogy mi lenne, ha a színésznőnket felaggatnánk a mennyezetre egy fordított kereszten? Tök jól nézne ki! Ennyire egyszerű volt a dolog. Aztán persze megcsináltuk, felaggattuk szegényt fél méter magasra. Jó móka ilyesmiket kitalálni és aztán megpróbálni megvalósítani. 

20:14 – BJ: Érdekes lesz látni, hogyan fogjátok átemelni ezt majd a jövőbeli koncertekre, mert van egy olyan érzésem, hogy amikor majd elmegyünk megnézni titeket, akkor nem csak öt srácot fogunk látni hangszereken játszani egy üres színpadon, ha belegondolunk abba, hogy mennyi anyagotok van. Ez nagyon izgalmas lesz! Az album máris második helyezet, tudjuk, hogy érkezik egy dokumentumfilm is, mire fenhetik a fogukat még a rajongók?

P: Már tervezünk új videoklipet forgatni, hármat tervezünk még idén, de mivel lassan már el lehet kezdeni biztonságosan utazni és több emberrel együtt lenni egyszerre, mint kettő, lassacskán visszatérnek a koncertek. Már bejelentettük, hogy november végén Oroszországba utazunk, ahol néhány show-val megnyitjuk a hivatalos Judas turnét. De még a Swansongs III turnét is le kell játszanunk, mert már két éve csúszik ☺ De nem töröljük, mindent le fogunk játszani nagyjából 2022 áprilisától. Szóval videóklipek, turnék, és fesztiválfellépések is jönnek majd, ezt tudom. 

BJ: Azt hiszem, akkor csak követnünk kell titeket a közösségi médiában ☺

P: Igen, nem mondhatnánk, hogy inaktívak vagyunk ☺

BJ: Pi, nagyon köszönöm, hogy ennyire nyíltan beszélgethettünk, remélem szép estéd lesz és tudod még élvezni kicsit azt, hogy másodikak vagytok a lemezeladási listán, gratulálok még egyszer hozzá!

P: Igen, köszönöm az interjút, nagyon jó volt, még megyek egy kicsit edzeni… de köszönöm, hogy meghívtatok. 

One thought on “A gyűlölködők ösztönöznek arra, hogy felemeljük a hangunkat

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .